Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

ΝΕΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΚΑΛΥΒΗ ΑΓΙΟΥ ΑΚΑΚΙΟΥ ΤΗΣ ΣΚΗΤΗΣ ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΩΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

Η ΙΕΡΑ ΚΑΛΥΒΗ ΑΓΙΟΥ ΑΚΑΚΙΟΥ ΑΠΟΚΤΑΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ

Μπορειτε να την επισκεφτείτε στην διευθυνση: 
http://ierakaliviagiouakakiou.blogspot.com


 Στό νέο αὐτό ἱστολόγιο, μπορεῖτε νά ἐνημερωθεῖτε γιά τήν ἱστορική πορεία τῆς Ἱερᾶς Καλύβης τοῦ Ἁγίου Ἀκακίου τῆς Σκήτης Ἁγίας Τριάδος τῶν Καυσοκαλυβίων, νά περιηγηθεῖτε στούς ἱστορικούς καί προσκυνηματικούς χώρους της μέσα ἀπό ἕνα πλούσιο γραπτό, φωτογραφικό καί κινηματογραφικό ὑλικό, νά διδαχθεῖτε ἀπό τόν Βίο καί τή διδασκαλία τῶν Ἁγίων πού ἀσκήθηκαν σ᾿ αὐτήν καί νά πληροφορηθεῖτε γιά τήν λειτουργική ζωή καθώς καί γιά τήν ἐκδοτική καί συγγραφική δραστηριότητα τῆς Καλύβης.


Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΓΕΝΕΣΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΠΑΛΑΙΟΚΑΡΥΑΣ ΤΡΙΧΩΝΙΔΟΣ


Συνέντευξη το γιορείτου Γέροντος Παταπίου Καυσοκαλυβίτου στόν τηλεοπτικό σταθμό ΑΧΕΛΩΟΣ TV το γρινίου, κατά τήν πίσκεψή του στό παλαιό Μοναστήρι το Γενεσίου τς Θεοτόκου, σημερινό κοιμητηριακό ναό το χωριο  Παλαιοκαρυά τς λίμνης Τριχωνίδος.

   

ρευνα το γέροντος Παταπίου προσέφερε νέα στοιχεα πού φορον στήν δρυση καί τήν στορία τς μονς Γενεσίου τς Θεοτόκου Ζακονίνων πού δρύθηκε τήν περίοδο 1740 – 1742 καί τς ποίας τό καθολικό λειτουργε σήμερα ς κοιμητηριακός ναός το χωριο Παλαιοκαρυά Τριχωνίδος. 

Σύμφωνα μέ τήν ρευνα, κτήτορας τς Μονς ( ποία πιθανώτατα πρξε μετόχι τς μονς Προυσο) εναι λόγιος γιορείτης ερομόναχος ωνς Καυσοκαλυβίτης Ατωλός (+ 1765), ν πρώτη γουμένη τς Μονς πρξε μοναχή Πελαγία, δελφή το ων. Σώζονται δύο φορητές εκόνες, κτητορικά δρα το ων στή Μονή: το «ησο Χριστο. Βασιλέως τν βασιλευόντων καί Μεγάλου ρχιερέως» το τους 1741 καί τς Θεοτόκου, «Κυρίας τν γγέλων», το τους 1740, σύμφωνα μέ τίς πλούσιες σέ πληροφορίες πιγραφές. 
Ο εκόνες στάλησαν πό τό γιον ρος, πό τήν Καλύβη το γίου κακίου τς Σκήτης Καυσοκαλυβίων που σκήθηκε ερομόναχος ωνς καί ποδίδονται στό γιογραφικό ργαστήριο το γιορείτου ερομονάχου Παρθενίου το ξ γράφων. Εχή το π. Παταπίου εναι προσεχής ρευνα νά φωτίσει περισσότερο τήν πολύ σημαντική ατή γιορειτική πτυχή τς στορίας τς ρημης καί ξεχασμένης ατς μονς τς Τριχωνίδος, πρός δόξαν καί «πίσκεψιν» Θεο «ες πσαν τήν Ατωλίαν», σύμφωνα καί μέ τήν πιγραφή μίας πό τίς προαναφερθεσες εκόνες.